انویدیا از فناوری Reflex 2 رونمایی کرد؛ کاهش 75 درصدی تأخیر در بازی‌های آنلاین

فناوری Reflex 2

در نمایشگاه CES 2025، شرکت انویدیا علاوه بر معرفی فناوری جدید DLSS 4 و کارت‌های گرافیک سری RTX 50، از نسخه پیشرفته‌تر فناوری Reflex با نام Reflex 2 نیز رونمایی کرد. این فناوری جدید قادر است تأخیر ورودی در بازی‌های آنلاین رقابتی را تا ۷۵ درصد کاهش دهد، که بهبودی چشمگیر نسبت به نسخه قبلی آن محسوب می‌شود.

معرفی فناوری Reflex 2

فناوری Reflex برای اولین بار در سال ۲۰۲۰ توسط انویدیا معرفی شد. در آن زمان، این شرکت ادعا کرد که این فناوری می‌تواند تأخیر ورودی در بازی‌های رقابتی آنلاین را تا ۵۰ درصد کاهش دهد. تأخیر ورودی به معنای مدت زمانی است که بازی طول می‌کشد تا واکنش بازیکنان دیگر را پردازش و نمایش دهد. با Reflex 2، این تأخیر به‌طور قابل توجهی کمتر شده و تجربه بازی را نرم‌تر و سریع‌تر می‌کند.

1 فناوری Reflex 2 | روکوتک

عملکرد Reflex 2

انویدیا در Reflex 2، حالت Low Latency (تأخیر کم) را با فناوری جدیدی به نام Frame Warp ترکیب کرده است. این فناوری به پردازنده دستور می‌دهد تا در حالی که کارت گرافیک فریم فعلی را ارائه می‌دهد، موقعیت فریم بعدی را نیز محاسبه کند. برای این کار، CPU از ورودی بازیکن (مانند حرکت ماوس) استفاده می‌کند تا موقعیت دوربین در فریم بعدی را پیش‌بینی کند.

سپس، Reflex 2 موقعیت دوربین در فریم بعدی را نمونه‌برداری کرده و تا آخرین لحظه منتظر می‌ماند تا اطمینان حاصل کند که فریم نهایی با دقت بالا ساخته شده است. این فرآیند باعث می‌شود تا بازی‌های آنلاین، به‌ویژه آن‌هایی که به پینگ حساس هستند، تجربه‌ای روان‌تر و دقیق‌تر ارائه دهند. این فناوری به ویژه در هدف‌گیری و ردیابی دشمنان بسیار مؤثر است.

الگوریتم رندرگیری جدید

انویدیا همچنین یک الگوریتم رندرگیری جدید توسعه داده است که به‌درستی فریم‌های جدید را به بازیکنان نمایش می‌دهد. این الگوریتم از داده‌های فریم‌های قبلی استفاده می‌کند تا تفاوت بین فریم‌ها را کاهش دهد و اطمینان حاصل کند که تجربه بازیکنان از فریم جدید بدون هیچ مشکلی ارائه می‌شود.

2 فناوری Reflex 2 | روکوتک

نمایش فناوری Reflex 2 در CES 2025

در نمایشگاه CES 2025، انویدیا عملکرد Reflex 2 را با بازی The Finals از استودیو Embark به نمایش گذاشت. این بازی یکی از اولین عنوان‌هایی است که از Reflex 2 پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، انویدیا اعلام کرد که بازی محبوب Valorant نیز به‌زودی از این فناوری بهره‌مند خواهد شد.

با معرفی Reflex 2، انویدیا گام بزرگی در جهت بهبود تجربه بازی‌های آنلاین رقابتی برداشته است. این فناوری نه‌تنها تأخیر ورودی را به‌طور چشمگیری کاهش می‌دهد، بلکه دقت و روانی بازی را نیز افزایش می‌دهد، که این موضوع برای بازیکنان حرفه‌ای و علاقه‌مندان به بازی‌های رقابتی بسیار حیاتی است.

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *